Klantenservice voor uw webshop

Klantenservice systeem voor uw webshop

Een e-commerce project begint vaak met een webshop of een ander online verkoopkanaal. Daarna is de bedoeling dat u uw product of dienst succesvol online kunt gaan verkopen. Maar na de verkoop dient u natuurlijk ook zorg te dragen voor een correcte aftersales service. Het doel van een succesvol e-commerce platform is natuurlijk dat wanneer een klant een aankoop heeft gedaan, deze ook graag terug komt. Om jouw klanten tevreden te houden zorgt E-comsultant voor een goed klantenservice systeem. Laat u adviseren met een klantenservice systeem voor uw webshop!

Soepele afhandeling van uw online klantenservice

Het doel van e-commerce is het generen van online sales, hierbij zijn twee typen klanten te onderscheiden: de nieuwe klant en de terugkerende klant. Het binnen halen van een klant is punt één. Punt twee is het laten terug keren van deze klant. Een goede klantenservice moet bijdragen aan het percentage terug kerende klanten. Een klantenservice systeem wat past bij uw bedrijf en uw mogelijkheden is erg belangrijk. Daarom is het zaak dat er aandacht wordt besteed aan hoe u de klantenservice gaat invullen. E-comsultant ondersteund u bij uw klantenservice opzet.

Verschillende soorten online klantenservice

Klantenservice kan aangeboden worden via de volgende kanalen;

  • Telefonische klantenservice
  • E-mail klantenservice
  • Chat klantenservice
  • Fysieke klantenservice

Waar telefonische, e-mail en chat klantenservice makkelijk te onderhouden is op afstand is het voeren van fysieke klantenservice alleen mogelijk met een fysieke locatie. De meeste e-commerce bedrijven kiezen er dan ook geen fysieke klantenservice locatie te openen. Het opzetten van de juiste e-mail adressen, chat programma’s en doorschakelingen van mail en/of telefoon zijn punten die E-comsultant voor u regelt. Zo hoeft u zich geen zorgen te maken over de losse eindjes, e-comsultant levert een volledig gebruiksklaar e-commerce platform op.

Reviews en beoordelingen van uw klanten

Naast het oplossen van klachten en het te woord kunnen staan van uw klanten wilt u ook dat goede ervaringen gedeeld worden. Dit kan door middel van:

Interne product reviews zijn er om een specifiek product te beoordelen op zijn werking of functie, dit kan de conversie van het betreffende product verhogen. Google reviews zijn bedrijf reviews vaak over de verleende service of dienst over het algemeen. Het resultaat van Google reviews zijn erg belangrijk omdat dit klanten kan trekken of afstoten. Als laatste zijn er ook externe review systemen waar klanten hun review kunnen achterlaten. Externe review systemen werken goed om de geloofwaardigheid van uw bedrijf te vergroten.

Klantenservice systeem voor uw webshop

E-comsultant is expert op het gebied van klantenservice en review systemen. Daarom nemen wij altijd de klantenservice opzet onder onze hoede en zorgen wij dat klanten graag bij uw bedrijf terugkeren. Ook klantenservice wordt standaard meegenomen in onze werkzaamheden!

Wilt u ontdekken wat E-comsultant voor u kan betekeken? Ontdek ons aanbod aan verschillende advies en consultancy diensten.